Stig eller? .

Jag, jag vet inte vad, är så förbannat ledsen orkar inte vill inte göra något, trött och arg. Samtidigt är jag glad till tusen och det kan inte bli bättre. Har en klump i halsen som inte vill försvinna men vet inte vart den ska gå. . . Den vill ut och bara försvinna eller så vill den längre ner och lägga sig som ett lock över allt.

Stigen är ett sidospår för den som går på vägen.
Vägen vet vart den ska och den har ett mål. Vägen vet hur långt det är att nå fram men det tar olika lång tid för alla.
Stigen är ett lite mer mysterium den har inga skyltar så man vet inte vart man hamnar och den vet inte vart den ska. Vet inte om man kommer fram.
Jag har nog gått på vägen för mycket känns det som, gör jag verkligen rätt gör jag det jag vill. Har haft en riktning i hela mitt liv och nu är den snart slut men vad händer sedan då. vägen är ju slut jag kan inte går tillbaka igen.
Hade nog velat hoppat på stigen med en gång så man hade prövat och gått vilse testat och gå tillbaka och börja om kanske går man fel igen men det är bara att gå tillbaka och byta stig.

Men man kanske ska ha olika mål i framtiden så man vet vad man ska göra. Blir bara så besviken när man misslyckas. .


Over and out Nilsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0